Tlf. +45 66 80 40 40

Sådan kommer du igang med CloudCollect

Er du ude efter at komme hurtigt igang? Så har du fundet den rigtige artikel. Denne kvikguide lærer dig de nødvendige skridt for at sende dit krav til inkasso. Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe på telefon 66 80 40 40.

Step 1 - Opret en konto

Du kan oprette en konto, hvis du har et CVR.nr. Er du privatperson, kan du ikke oprette dit krav via vores klientnet, men du er velkommen til at kontakte os for en nærmere af aftale om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Step 2 - Opret dit krav uden integration til e-conomic

Når du er logget ind i CloudCollect, ser du en menu til venstre. Tryk på “Opret”. Du kan både oprette et krav mod en virksomhed og en privatperson.

Opret en sag manuelt

Step 3 - Find skyldner og upload din faktura

Hvis skyldner er en virksomhed, trykker du på feltet “Søg i CVR”. Du kan både søge på virksomhedens navn og CVR.nr. Hvis skyldners e-mail eller telefonnummer ikke findes i CVR, bedes du venligst udfylde disse oplysninger. Når du har fundet skyldner, kan du uploade din faktura ved at trække og slippe din faktura ind det grå felt. Alternativt kan du trykke på “Vælg fil”.

Opret et krav mod en virksomhed 1

Step 4 - Upload rykkerbrev og send dit krav til inkasso

Hvis du har sendt rykkerbreve til din kunde, kan du uploade dem ved at trykke på knappen “Tilføj rykker”. Herefter kan du sende dit krav til inkasso ved at trykke på knappen “Send”. Husk at du skal sætte flueben i feltet “Indsigelser”, hvis skyldner er uenig i dit krav.

Upload rykkerbreve indsigelser og tryk send

Mangler du betaling?

Indtast dine kontaktoplysninger og lad os hjælpe dig med at få sagen ud af verden med det samme.