Er du ude efter at komme hurtigt igang med CloudCollect? Så er har du fundet den rigtige FAQ! Denne kvikguide lærer dig de nødvendige skridt for at oprette dit krav.
Step 1 – Opret en konto
Som det første skal du oprette en konto. Du kan oprette en konto, hvis du har et CVR.nr. Vi hjælper også private, men du kan ikke oprette dit krav via vores klientnet. Kontakt os på telefon 66 80 40 40, hvis du vil høre, hvordan vi kan hjælpe dig.
Step 2 – Opret et krav uden integration til e-conomic
I menuen til venstre trykker du på “Opret”. Du kan både oprette et krav mod en virksomhed og en privatperson.
Step 3 – Find skyldner og upload din faktura
Hvis skyldner er en virksomhed, trykker du på feltet “Søg i CVR”. Du kan både søge på virksomhedens navn eller CVR.nr. Hvis skyldners e-mail eller telefonnummer ikke kan finde i CVR, bedes du venligst udfylde de manglende oplysninger.
Når du har fundet skyldner, kan du uploade din faktura ved at trække og slippe din faktura ind det grå felt. Alternativt kan du trykke på “Vælg fil”.
Step 4 – Upload rykkerbreve og send din sag
Hvis du har sendt rykkerbreve til din kunde, kan du uploade dem ved at trykke på knappen “Tilføj rykker”. Herefter kan du sende dit krav til inkasso ved at trykke på knappen “Send”. Husk at du skal sætte flueben i feltet “Indsigelser”, hvis skyldner er uenig i dit krav.